Zoekmachinemarketing
Internet is een niet meer weg te denken marketingmedium. Het is dan ook de moeite waard om te onderzoeken wat u met zoekmachinemarketing zou kunnen bereiken. Zoekmachinemarketing wordt vaak in één adem genoemd met zoekmachine-optimalisatie, maar is niet hetzelfde. Zoekmachinemarketing is een combinatie van zoekmachine-optimalisatie en betaalde zoekmachineplaatsing. Onder betaalde zoekmachineplaatsing verstaan we alle vormen van adverteren in de zoekresultaten van zoekmachines. Voorbeelden zijn gesponsorde koppelingen en Google Adwords. Daarnaast kunt u ook banners gebruiken.
Gesponsorde koppelingen
Gesponsorde koppelingen (sponsored links) zijn de betaalde links die in zoekmachines als Google en Yahoo boven en naast de eigenlijke zoekresultaten staan. Met een gesponsorde koppeling staat u gegarandeerd op iedere resultatenpagina en bent u dus altijd zichtbaar.
Google Adwords
Met Google Adwords kunt u zelf online advertenties voor een specifieke doelgroep maken. U definieert de doelgroep door een of meer landen en talen te selecteren. Desgewenst kunt u zelfs een specifiek gebied selecteren. Uw advertentie is gekoppeld aan een aantal zoekwoorden die u zelf op kunt geven. Telkens wanneer een zoekopdracht een van deze woorden bevat verschijnt uw advertentie in beeld. Welke gebruikers de advertentie te zien krijgen is afhankelijk van de taal- en gebiedsinstellingen die u heeft opgegeven.
De advertenties verschijnen boven of naast de Google-zoekresultaten. Het is ook mogelijk om te adverteren in het Google online netwerk. Dit netwerk bereikt 80% van alle mensen die gedurende de afgelopen 30 dagen online zijn geweest.
U betaalt alleen wanneer iemand op uw advertentie klikt. Dit wordt pay per click (PPC) genoemd. U bepaalt zelf wat u kwijt wilt zijn door de kosten per klik (cost per click of CPC) in te stellen.
Banners
Banners zijn een vertrouwd verschijnsel op internet. Een banner is een grafische reclameboodschap op een webpagina. Door op een banner te klikken opent de gebruiker een pagina met meer informatie. U betaalt meestal op basis van cost per click (CPC) een vaste vergoeding per unieke bezoeker. Hoe drukker de site waarop u met een banner reclame maakt, des te meer bezoekers uw eigen site zal trekken.
Nieuws
8.12.2014 >
Instant Publishing bouwt met www.instant-publishing.com aan een Inbound Marketing platform van Wordpress en Spokal.